Tento web používá cookies.

Moderní webové stránky pro živnostníky: přeskočte konkurenci


Úvod > Web zdarma > Webové stránky pro živnostníky

Jak naplánovat a vytvořit moderní webové stránky pro živnostníky? Jak je propagovat a co musí obsahovat, abyste nedostali pokutu? To se dozvíte v následujícím článku.


Založte si webové stránky zdarma zde »


Potřebují živnostníci webové stránky? Nestačí mít pouze Facebookovou stránku a profil na Firmy.cz?

Možná máte zákazníků dost i bez internetových stránek. A tak váháte. Živnostník, který má vlastní webové stránky působí jednoznačně důvěryhodněji. A také vám webové stránky mohou přivést zajímavější zakázky.

Nedávno jsem hledala na internetu výrobce vykrajovátek na zakázku. Vyrábíme s dětmi každý rok před vánoci perníkové sněhuláky, které děti rozdávají příbuzným, kamarádům a spolužákům jako dárky.

Každý podnikatel by měl mít vlastní web.

Perníky jsou vysoké 25 cm a když jich nožem potřebujete vykrájet několik desítek, je lepší si pořídit vykrajovátko. Byla jsem ochotná za vykrajovátko platit "zlatem".

Pár výrobců jsem skutečně našla a oslovila je, ale buď mi nepřišla žádná odpověď nebo jen sdělení, že malé série nevyrábí.

Pak jsem náhodou přes blog s recepty objevila malého výrobce, s kterým jsme se domluvili. Zaplatila jsem cenu, kterou si řekl. Vlastní webové stránky ještě hotové nemají, proto jsem je nemohla na internetu najít.

Kolik různých hledání se denně na internetu uskuteční a o kolik potenciálních zákazníků přichází podnikatel, který nemá webové stránky?


V tomto článku se dozvíte, jak mít moderní webové stránky, které jsou dobře dohledatelné na internetu, jak prostřednictvím webu získávat zákazníky a co všechno musí web obsahovat, aby si na vás "nedošláply" úřady.

Ať již tedy plánujete si pořídit nové webové stránky pro Váš penzion, restauraci, fyzioterapeutické studio, poradenské služby nebo máte web, který neplní svůj účel, čtěte dál.


Moderní webové stránky pro živnostníky:


  1. Jak naplánovat webové stránky pro živnostníky
  2. Zadat výrobu webu nebo se do toho pustit sám?
  3. Webové stránky pro živnostníky: cena
  4. Tvorba webových stránek pro živnostníky online
  5. Jak vytvořit moderní webové stránky
  6. Co musí obsahovat webové stránky pro živnostníky
  7. Jak propagovat webové stránky



1. Jak naplánovat webové stránky pro živnostníky

Možná si webové stránky budete vytvářet sami a nebo možná jejich tvorbu zadáte nějakému profesionálovi. Předtím si ale určitě sedněte, vemte si tužku a papír a naplánujte si cíle vašeho webu.

Nemusí to být nic složitého, vlastně vám to spíš pomůže utřídit si myšlenky.

Položte si následující otázky:

Proč chci nové webové stránky?

Proč mi současný web již nevyhovuje?

Jaká mám od webu očekávání?

Jaké služby nabízím či co prodávám?

Jak budu web propagovat?

Kolik peněz mohu do webu investovat?

Proč je třeba znát odpovědi na tyto otázky? Uvedu pár příkladů, všechny jsou z mého nejbližšího okolí:


1.1. Webové stránky pro ordinaci dětského lékaře

Když vezmu jako příklad ordinaci naší dětské lékařky, která mimochodem webové stránky ještě nemá, hlavním důvodem po vznik těchto stránek by mohlo být např. snížení časové zátěže na vyřizování telefonických dotazů.

Proč lidé paní doktorce telefonují? Kromě toho, že zjišťují výsledky různých vyšetření a objednávají se na preventivní prohlídky, také telefonují:

  • aby zjistili, jestli paní doktorka přijímá nové pacienty,
  • kdy má dovolenou,
  • jestli očkuje na chřipku,
  • jakou má ordinační dobu atd.

Ani si nechci představovat, kolik takových telefonátů paní doktorka nebo sestřička denně vyřídí. Přitom by stačilo mít tyto údaje uvedené na internetových stránkách.

Paní doktorka nepřijímá další pacienty (nehledá nové zákazníky), tudíž nebudeme klást příliš velký důraz na optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Má i připravené finance na vytvoření webu a následnou správu, aby informace na webu byly stále aktuální. Výrobu webu pravděpodobně zadá nějakému specialistovi.

Ať tedy budete mít webové stránky pro jakoukoli živnost, myslete na to, že by stránky měly být stále aktuální.

1.2. Webové stránky pro kosmetické studio

Moje kosmetička se vrátila opět plně k podnikání po mateřské dovolené. I když se snažila celou dobu podnikat alespoň na částečný úvazek, přeci jenom přišla o část zákaznic.

Teď by potřebovala najít nové klientky.

A to je příležitost pro její webové stránky.

Kosmetička si může dát reklamu na Facebook a nebo se spolehnout na tzv. přirozenou návštěvnost z vyhledávání. Tzn., když do Google napíši "kosmetika Plzeň" nebo "kosmetické studio Plzeň", měly by se její stránky objevit ve vyhledávání na předních místech.

Optimalizace pro vyhledávače bude tedy to, na co se budeme soustředit. Webové stránky si může klidně vytvořit sama v některém z programů na tvorbu webu zdarma.

Když jsem si udělala jednoduchou analýzu klíčových slov, vyšlo mi, že lidé průměrně měsíčně vyhledávají na internetu toto:

  • Kosmetika Plzeň: 750 x
  • Kosmetické studio Plzeň: 20 x
  • Depilace Plzeň: 140 x
  • Úprava obočí Plzeň: 90 x
  • Barvení řas Plzeň: 20 x
  • Dárkové poukazy Plzeň: 30 x

Všechny tyto služby moje kosmetička poskytuje a toto je velký potenciál pro získání nových zákaznic.

Webové stránky pro drobné podnikatele.

Podle analýzy klíčových slov je třeba naplánovat strukturu webu a každou stránku webu cílit na jiné klíčové slovo.



A do třetice všeho dobrého. Webové stránky daňového poradce:



1.3. Webové stránky daňového poradce

Můj daňový poradce je poměrně vytížený. Nové klienty již nepřijímá.

Webové stránky si vytvořil sám. Ostatně, není to nic složitého, každý si je může vytvořit například podle tohoto návodu.

Kromě aktuálních informací ohledně poskytovanýchh služeb a cen, má můj daňový poradce na svém webu uvedeny užitečné informace týkající se daní: do jakého termínu se podávají, odkazy na stránky úřadů atd. Na svém webu také prodává e-book (elektronickou knihu) s detailními informacemi pro ty, kteří si podávají daňové přiznání sami. Říká se tomu infopodnikání, tedy podnikání s informačními produkty. Celý prodej běží na webu automaticky, aniž by to prodávajícího jakkoli zatížilo.




2. Zadat výrobu webu nebo se do toho pustit sám?

Výrobu webových stránek pro živnostníky můžete zadat profesionálovi nebo si web můžete vytvořit sami. Obě řešení mají svá pro a proti. Pojďme si je rozebrat trochu podrobněji, abyste věděli, do čeho jdete a co můžete očekávat.



2.1. Webové stránky pro živnostníky od profesionála

Tím profesionálem myslím někoho, kdo se na vytváření webů přímo specializuje. Může to být jednotlivec nebo agentura. Takový člověk by měl spolupracovat s grafikem (to aby váš web vizuálně ladil s vaším podnikáním) a SEO specialistou, to aby váš web byl na internetu dohledatelný a tedy plnil svůj účel.


Pro:

  • vy si pouze připravíte podklady: co od webu očekáváte, v čem podnikáte, co chcete mít na webu uvedeno
  • na základě analýzy klíčových slov od SEO specialisty by vám agentura měla připravit návrh webu včetně grafické úpravy
  • po konzultaci s vámi a odsouhlasení návrhu vám profesionál připraví web: bez textů
  • texty dodáte buď sami nebo se můžete domluvit s copywriterem


Proti:

  • cena: toho, kdo vám stránky vytvoří musíte samozřejmě zaplatit. A pak ještě platíte roční poplatek za hosting a doménu.
  • nemůžete ovlivnit, v jakém programu budou stránky vytvářeny
  • když budete potřebovat po čase něco změnit nebo doplnit, budete muset za tyto změny opět zaplatit
  • pokud vás někdo nezaučí, jak s webem pracovat, bude web neživý. A Google má rád weby, na kterých to žije.



2.2. Webové stránky si vytvoříte sami

Možná jste již uvažovali, že si vytvoříte web sami, ale nemáte čas. Nebo si na to netroufáte. Možná nevíte jak. Mně samotné přijde stejně nejtěžší napsat texty.

Co vás tedy čeká, když se pustíte do tvorby webových stránek sami?


Proti:

  • na první pokus možná nebudou "oslňující"
  • bude vás to stát nějaký čas: možná jedno dopoledne, možná celý víkend
  • zjistíte, že tvorba webu je zábava a budete se tomu věnovat na úkor jiných povinností.


Pro:

  • vejdete se do 100 Kč měsíčně: za hosting a doménu
  • máte vše pod svou kontrolou
  • postupně vytvoříte web, který se vám bude skutečně líbit
  • web budete moci kdykoli doplnit aktuálními informacemi, aniž byste se museli "doprošovat" někoho jiného.

A víte, co je hlavní výhoda, když si vytváříte web sami?

Jak vytvořit webové stránky pro živnostníky online.

Webové stránky můžete snadno předělat. Na rozdíl od takového truhláře, který, když špatně nařeže kusy dřeva, tak to již moc opravit nejde, u webu můžete měnit barvy, upravovat strukturu nebo doplňovat informace.

Když si vyberete na web vhodnou šablonu, tak vlastně nemůžete nic zkazit.




3. Webové stránky pro živnostníky: cena

Kolik vás bude stát vytvoření webových stránek pro živnostníky na zakázku a když si je vytvoříte sami? Neuvádím cenu domény, ta se pohybuje od 150 Kč za rok za doménu s koncovkou .cz až po 260 Kč za doménu s koncovkou .com. Doménu je třeba platit v obou případech.


JakCenaMěsíční poplatekPoznámka
Na zakázku15 000 Kč30-100 Kč / měsícMěsíční poplatek je uveden za hosting. Neuvádím poplatek za měsíční údržbu stránek.
Sám1-3 hodiny vašeho času 75 Kč / měsíc Cena je za nejlevnější webové stránky s vlastní doménou. Hosting a údržba stránek je již v ceně. Webové stránky na doméně 3. řádu jsou zdarma a napořád.



4. Tvorba webových stránek pro živnostníky online

Vytvoření webových stránek zvládne úplně každý. Pokud tedy ještě nemáte vlastní internetové stránky, pusťte se do toho klidně sami a získejte náskok před vaší konkurencí.

Tvorba web stránky v dnešní době není žádná věda, protože již nepotřebujete znalosti žádného programovacího jazyka. Ani se vyznat ve WordPressu.

Nejnovější statistiky mluví jasně: v oblasti webových stránek do pár desítek tisíc se již dnes nevyplatí vytvářet stránky na míru a tak někteří webdesigneři používají Webnode a podobné programy na tvorbu webových stránek pro živnostníky. Po zaškolení k používání si mohou uživatelé své stránky lehce upravovat sami.

Tvorba webových stránek online je stále oblíbenější možností. Své stránky si snadno poskládáte sami a nemusíte při každé změně volat programátorovi. Do služby se jen přihlásíte a v intuitivním prostředí si web “naklikáte” a doplníte texty a fotkami, jako kdybyste pracovali ve Wordu.

Jednoduché webové stránky tak můžete vytvořit za pár minut.

Nejlepší webové stránky jsou ty, které si vytvoříte sami.

Tvorba webu online se tedy hodí pro drobné podnikatele, menší firmy, lékařské ordinace, penziony, osobní webové stránky atd. Vaše “webová vizitka” vznikne snadno a rychle i bez znalosti programování.

Web můžete mít v několika jazycích. Do webu můžete také přidat rezervační formulář, mapu, blog nebo i eshop. Vzorové webové stránky si můžete prohlédnout zde »

Webnode má navíc tu výhodu, že můžete mít stránky i zdarma na neomezenou dobu na doméně 3. řádu: https://vasedomena.webnode.cz.

Vlastní doména ale dodá vašemu podnikání větší důvěryhodnost. Doménu 3. řádu doporučuji jen na vyzkoušení programu a rozhodnutí se, jestli jsem schopen si stránky vytvořit sám.




5. Jak vytvořit moderní webové stránky pro živnostníky?

Jak jednoduše lze vytvořit moderní web ve Webnode se můžete podívat v krátkém videu:


Kompletní návod krok za krokem, jak vytvořit vlastní web, jsem sepsala do tohoto článku.


VYTVOŘIT WEB ZDARMA




6. Co musí obsahovat webové stránky pro živnostníky?

Chtěla bych napsat, že webové stránky pro živnostníky musí obsahovat hlavně tlačítko OBJEDNAT.

Na webových stránkách pro živnostníky by se měly uvádět samozřejmě kontaktní údaje jako je telefonní číslo, e-mail a datová schránka. Také je vhodné uvést odborné zaměření podnikatele, absolvované vzdělání, popř. kurzy a reference.


Pak jsou tu ale ještě určité zákonné povinné údaje, které musí být uvedeny na webu, abyste nedostali pokutu od Finančního úřadu.

Na webových stránkách pro živnostníky nesmí chybět tyto údaje:

  • Jméno a příjmení živnostníka
  • Sídlo podnikání: kompletní adresa včetně PSČ
  • Identifikační číslo (zkratka IČO)
  • Oznámení ve tvaru: „Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku od dd.mm.rrrr.“
  • Evidenční číslo registrace – zápis ve tvaru: „evidenční číslo, jednací číslo“
  • Evidující úřad – název úřadu, u kterého je podnikatel vedený
  • Daňové evidenční číslo pouze u plátce DPH (zkratka DIČ)

Například:

Petr Malíř
Barevná 3
301 10 Plzeň
IČO: 16494853
Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku ŽÚ města Plzně od 1.1.2011.


7. Jak propagovat webové stránky pro živnostníky?

Jak dostat svůj web mezi lidi?

Propagovat svůj web a získat tak návštěvnost můžete různými způsoby:


7.1. Vložte odkaz na svůj web všude, kde je to možné

To je ta nejjednodušší možnost propagace dostupná každému a zdarma. Zde je základní výčet možností, kde všude uvést odkaz na váš web:

  • vizitky
  • pod podpis u pracovního e-mailu
  • na firemní facebookové stránce
  • polep auta
  • propagační materiály: tištěné i elektronické


7.2. Linkbuilding

Co se skrývá za tímto anglickým výrazem?
Je to získávání zpětných odkazů. To znamená, že nějaký jiný web odkáže na ten váš.
A když někdo odkáže na vaše webové stránky, vyhledávače to považují za signál kvality vašeho webu.

Weby s dostatečným množstvím kvalitních odkazů vyhledávače upřednostňují ve výsledcích vyhledávání.

Jak jistě tušíte, získat zpětný odkaz není vůbec jednoduché. Často se za takové odkazy platí.

Co můžete pro získání odkazů udělat vy sami?

  • Publikujte na vašem webu užitečný obsah: návody, rady, tipy. Takový obsah láká odkazy sám.
  • Domluvte si s někým "Guest Post". To znamená, že na jeho webu, publikujete vlastní článek, ve kterém odkážete na svůj web.
  • Vytvořte si profil na Google a Firmy - viz. bod 7.3.


7.3. Přidejte svoji firmu do Firmy.cz a Google My Business

Vložením své firmy do databáze Firmy.cz si vytvoříte firemní zápis, který bude viditelný také na serveru Mapy.cz.
Do profilu můžete vložit kontakt, otevírací dobu, popis činnosti firmy, fotografie a odkaz na webové stránky. Ideální to je pro živnostníky a drobné podnikatele, jejichž služby hledáme ve svém okolí: penziony, restaurace a kavárny, kadeřnictví, instalatéři.
Díky profilu na Firmy.cz získáte zdarma zpětný odkaz na váš web. Návod, jak vložit svoji firmu do databáze Firmy.cz najdete zde.


Google My Business je podnikatelský profil zdarma od Google.
Výpisy z těchto profilů můžete vidět hned v horní části výsledků lokálních vyhledávání.

Propagujte webové stránky pro živnostníky vložením profilu do Google My Business.

Výsledky vyhledávání dotazu "kavárny Plzeň". Google zobrazí profily z databáze Google My Business včetně umístění na mapě.


Pokud tedy chcete být vidět na předních místech ve vyhledávání na dotaz, který se vztahuje k vašemu místnímu podnikání, je nezbytné mít založený profil na Google my Business.
Váš profil se zobrazí i na mapách Google.
Návod, jak vložit svoji firmu do databáze Google Moje Firma najdete zde.



7.4. Přidejte na svůj web blog

Publikujte články užitečné pro vaše čtenáře.
Pokud jste svatební fotograf, přidejte například článek: 10 nejkrásnějších svatebních míst v okolí jako stvořených pro Instagram.

Pokud jste kosmetička: přidejte článek s tipy na péči o pleť.

Přinášejte praktické rady pro návštěvníky vašich stránek. Takový článek má větší šanci, že přirozeně získá zpětné odkazy nebo že ho budou lidé rádi sdílet na sociálních sítích. Další tipy, jak začít psát blog, najdete zde.



7.5. Založte si firemní stránku na Facebooku

Firemní Facebooková stránka je skvělé místo pro komunikaci s vašimi současnými zákazníky i získání nových zákazníků.
Na firemní Facebookové stránce můžete uvést informace o vašem podnikání, otvírací dobu, odkaz na webové stránky a postupně přidávat fotografie vašich výrobků. Odkaz na svou firemní Facebookovou stránku můžete vložit i pod svůj osobní profil na FB. Návod, jak vytvořit firemní stránku na Facebooku najdete zde.



7.6. Naučte se optimalizovat web pro vyhledávače

Optimalizaci webu pro vyhledávače se říká SEO. Je to zkratka anglického výrazu Search Engine Optimization.

Je to vlastně určitý postup úpravy webových stránek, tak aby byly dobře dohledatelné na internetu a získaly zdarma návštěvnost z vyhledávačů jako je Google, Seznam atd.

SEO není žádná magie, optimalizovat web se můžete naučit sami. Kompletní návod, jak optimalizovat web pro vyhledávače jsem sepsala do tohoto článku.



To byl návod, jak vytvořit webové stránky pro živnostníky.

Myslím si, že je skvělé, jestli jste se rozhodli vytvořit vlastní stránky sami. Nikdo totiž nemyslí na Váše podnikání víc než vy. Vy ho opečováváte, přemýšlíte o něm, když stojíte ve frontě u pokladny v supermarketu. Nikdo nezná lépe Váš vkus než vy. A věřte, že své stránky dokážete postupně ladit a zlepšovat, dokud s nimi nebudete úplně spokojeni.

BONUS: Optimalizace webu zdarma

Vytvořte si web s vlastní doménou ve Webnode a získejte ode mně zdarma analýzu klíčových slov a návrh struktury webu. Jak na to, čtěte zde »

Již neotálejte, pusťte svůj web do světa co nejdříve, i když možná ještě není dokonalý a podle vašich představ. Ono totiž bude vyhledávačům chvíli trvat, než váš web na internetu objeví a pošlou vám první návštěvníky. Někdy to může trvat i půl roku a po tu dobu máte spoustu času svůj web vylepšovat.

Autor: Šárka Novotná


Jestli se Vám článek líbil, sdílejte, prosím:

   




O MNĚ

Šárka Novotná
Ahoj. Jmenuji se Šárka Novotná.
Chtěla bych Vás provést všemi úskalími tvorby internetových stránek.
A ukázat Vám, že vytvořit vlastní web může být i zábava, pokud víte, jak na to.
O tom, proč vznikl tento portál, čtěte zde »