SEO optimalizace: návod, jak optimalizovat web pro vyhledávače

Naposledy aktualizováno 11. . .

Zaslechli jste výraz SEO optimalizace webu a chtěli byste vědět, co to je. Možná jste již četli různé SEO návody a stále si nevíte rady, kde začít.

V tomto článku vám vysvětlím, co je SEO, a popíši vám nezbytné kroky SEO optimalizace webových stránek, aby váš web měl šanci se posunout na přední pozice ve vyhledávání.

Naučit se, jak optimalizovat web, je jedna z nejdůležitějších znalostí pro to, abyste uspěli na internetu.

Jak na SEO optimalizaci webu?

Objevte know-how, o kterém většina podnikatelů nemá ani tušení:SEO optimalizace zdarma

  1. Co je to SEO
  2. Výhody SEO optimalizace webu pro vyhledávače
  3. SEO optimalizace stránek pro vyhledávače: jak začít
  4. SEO optimalizace pro vyhledávače: jak fungují roboti
  5. SEO návod krok po kroku
  6. Základy SEO: analýza klíčových slov
  7. SEO nastavení stránky: návod na off-page a on-page SEO


Co je SEO optimalizace pro vyhledávače? Čtěte SEO optimalizace návod.

Nemáte ještě žádné internetové stránky?

Vytvořte si vlastní webové stránky zdarma podle tohoto návodu »


1. Co je SEO? Optimalizace webových stránek

SEO je zkratka anglického výrazu Search Engine Optimization. Je to proces úpravy neboli optimalizace webových stránek, tak aby byly dobře dohledatelné na internetu a získaly přirozenou návštěvnost z vyhledávačů jako je Google, Seznam atd.

SEO není žádná magie. Je to jen soubor určitých pravidel a postupů, které se můžete naučit.

Pokud tedy máte krásné internetové stránky a trápí Vás, že na ně nechodí žádní návštěvníci, pak je ten správný čas na SEO optimalizaci pro vyhledávače.

Naučte se optimalizace SEO, k dispozici jsou i SEO návody zdarma.

Správně provedená optimalizace webu vede ke zvýšení návštěvnosti webu v dlouhodobém měřítku. V následujícím návodu se dozvíte, jak udělat SEO optimalizaci zdarma.



2. Výhody SEO: optimalizace webu pro vyhledávače


SEO má 3 obrovské výhody:

2.1. Návštěvnost zdarma

Návštěvnost získaná pomocí SEO optimalizace je zdarma (až na částku, kterou zaplatíte SEO agentuře, pokud své stránky neoptimalizujete sami např. podle tohoto návodu).

SEO je jedna z nejlepších možností, jak zdarma zvýšit návštěvnost webových stránek.

2.2. Stabilní nebo rostoucí návštěvnost

Organická návštěvnost webu je velmi stálá, nemusíte investovat do dalších reklamních kanálů. Máte příležitost oslovit obrovské množství lidí, které byste např. Facebookovým příspěvkem neoslovili.


2.3. V ten správný okamžik

A to nejlepší nakonec: vaše cílové publikum vás najde přesně v okamžiku, kdy vaše služby potřebuje.

Praktický příklad:

Představte si, že vybíráte balkonové dveře do svého nového domu. To je věc, kterou řešíte maximálně párkrát za život.

Stojíte před otázkou, jestli koupit posuvné nebo otvírací dveře.

Nedovedu si představit, že by firma, která vyrábí balkonové dveře s vámi byla v trvalém kontaktu přes e-mail marketing. Nebo, že byste na Facebooku sledovali stránky výrobce oken a dveří.

V tomto případě by měla tedy smysl buď reklama na Seznamu, Google nebo na Facebooku.

Vy ale v první fázi nehledáte výrobce, těch je dost. Vy hledáte řešení svého problému: které dveře vybrat.

Jako firma vyrábějící dveře můžete tedy oslovit své zákazníky praktickým a na klíčová slova optimalizovaným článkem, který zhodnotí klady a zápory různých druhů dveří. Přidáte poptávkový formulář nebo slevový kód, aby vám již návštěvník neunikl.


SEO má ale také své nevýhody:

  • I ta nejlépe provedená optimalizace stránek pro vyhledávače, potřebuje čas, aby se projevila. Několik týdnů, někdy i měsíců. Záleží na konkurenci v dané oblasti.
  • Už dávno neplatí, že stránku vytvoříte a od té doby návštěvnost jen roste. V dnešní době, potřebuje každá stránka aktualizovat, přidat odstavec či jinak upravit, minimálně 1x ročně. K tomu se dostanu později.
  • Nesprávně provedená analýza klíčových slov může mít ten následek, že vaše webové stránky nikdy návštěvnost z vyhledávačů nezískají.



3. SEO optimalizace stránek pro vyhledávače: jak na SEO webu

Teď, když víte, co je to SEO a jaké má výhody, můžeme si vysvětlit, jak na SEO webu.

SEO byste měli řešit ještě předtím, než začnete webové stránky vytvářet. Proč?

Vždycky jsem si myslela, že stačí napsat kvalitní článek a lidé ho najdou.

Bez správné provedené analýzy klíčových slov, návrhu struktury webu a odpovídající optimalizace stránek pro vyhledávače, vás ale v dnešní konkurenční době na internetu nikdo nenajde. A to by byla škoda, protože máte určitě svým zákazníkům co nabídnout.

Pokud tedy plánujete si vytvořit vlastní webové stránky sami, důležité je, abyste měli především vlastní doménu, stránky byly responzivní a zvolený editor umožňoval optimalizaci stránek.



4. SEO optimalizace pro vyhledávače

Než začneme se SEO základy, pojďme se podívat na to, jak fungují internetové vyhledávače.

Mezi nejznámější webové vyhledávače patří určitě vyhledávač Google, dále pak Bing a české vyhledávače zastupuje Seznam.

Každý den se na Google uskuteční několik miliard vyhledávání. Lidé hledají informace, služby, výrobky.

Věděli jste, že cca 91% webových stránek nemá organickou návštěvnost z žádného vyhledávače?

Jak se tedy dostanete mezi těch 9%, které budou získávat stabilní návštěvnost zdarma z webových vyhledávačů?

Pokud jste v SEO úplní začátečníci, je přesně pro vás určen tento návod. Dozvíte se, jaké konkrétní kroky udělat, aby vaše webovky byly optimalizované pro vyhledávání a posunuly na první pozice.


Představte si internet jako obrovskou knihovnu.

A vy potřebujete najít informaci např. o pěstování rajčat.

Internetové vyhledávače projdou všechny stránky, které mají zaindexované (již je prošly a uložily si informace o nich), a vypíší webové stránky, které hledaný nebo podobný výraz obsahují, tak aby daly co nejlepší odpověď na váš dotaz.

Každý vyhledávač má svůj unikátní algoritmus, ale existují určité základy, které mají všechny společné.

Jak tedy funguje Google? Je třeba nejdříve porozumět těmto výrazům:

  1. Procházení stránek
  2. Indexace stránek


4.1. Procházení stránek

Vyhledávače se dívají na webové stránky a pomocí odkazů na nich objevují další stránky. Přecházejí z odkazu na odkaz a údaje o navštívených webech přenášejí na servery Google. Algoritmy věnují pozornost novým webům, změnách na webech a nefunkčním odkazům. To všechno s tím cílem, aby uživatelům internetu zajistily co nejlepší odpovědi na jejich dotazy.

Co pro lepší procházení vašich stránek můžete udělat vy?

Zkontrolujte, že máte vložen aktuální soubor sitemap.xml. Prohledávače totiž začnou u seznamu URL adres, které najdou v souboru SITEMAP.XML na vašem webu. Pak následují odkazy z těchto stránek.


4.2. Indexace stránek

Když vyhledávače najdou webovou stránku, vyhodnotí důležité signály – od klíčových slov až po stáří webu – a to vše prohledávače zaznamenají do indexu vyhledávání.

Index vyhledávání Google obsahuje stovky miliard webových stránek. Podobá se rejstříku na konci knihy – obsahuje záznamy pro všechna slova, na která na indexovaných webech narazil. Více o procházení a indexaci stránek se můžete dozvědět zde.


Pokud tedy zadáme do Google vyhledávání náš dotaz Jak pěstovat rajčata, získáme odpověď téměř okamžitě.

Google algoritmus ale nebere v potaz pouze vyhledávaný dotaz, ale také další souvislosti: např. místo odkud vyhledáváme. Pokud zadám dotaz Restaurace, Google automaticky pochopí, že chci jít někam na oběd nebo večeři a vypíše restaurace v mém okolí.



10 SEO tipů

Získejte zdarma šikovný tahák,
jak optimalizovat webovou stránku,
aby se dostala na přední místa na internetu.

Vaši zákazníci si vás najdou sami.

Stáhnout PDF zdarma


5. SEO návod

Naprostá většina rad týkajících se optimalizace webu pro vyhledávače se zaměřuje výhradně na tzv. on page SEO nastavení stránky, tedy strategické umístění klíčového slova v:

  • titulku
  • popisku
  • nadpisu h1
  • a URL adrese webové stránky atd.
Bohužel, tyto rady jsou dnes již zastaralé.

Možná jste si všimli, že se na prvních místech na internetu vyskytují i stránky, které nemají uvedený vyhledávaný dotaz ani v titulku, dokonce ani v textu článku.

Podívejte se například na výpis stránek, když zadám vyhledávací dotaz Jak vytvořit web s vlastní doménou.

Můžete si všimnout, že tento výraz není uveden ani v titulku ani v popisku stránek na prvních místech:

Co je SEO optimalizace stránek?

Google je již natolik chytrý, že dokáže pochopit, o čem je daná stránka pomocí příbuzných výrazů.


Vyhledávače dnes používají sofistikované algoritmy tak, aby výsledky byly co nejpřesnější pro každý vyhledávaný dotaz.

Nikdo přesně nezná tyto algoritmy, ale máme určitou představu, jak toto vyhledávání probíhá.

Existuje cca 200 faktorů, které bere Google v úvahu, když indexuje webové stránky. Pokud se tedy budeme řídit těmito pravidly, můžeme optimalizovat webové stránky tak, aby se umístily na předních pozicích ve vyhledávání.


Které jsou ty hlavní faktory, podle kterých Google hodnotí kvalitu stránek?

Mohla bych začít výčtem toho, kde všude se má vyskytnout klíčové slovo, ale i když se vám podaří dokonalá SEO optimalizace webu pro té technické stránce (jak je uvedeno v bodu 7), pokud čtenář nenajde odpověď na svoji otázku, propadnete se opět do hlubin internetu.

Proto tedy na 1. místo kladu hodnotný obsah a uspokojení zájmu uživatele.



5.1. Záměr dotazu neboli dostatečná odpověď na to, na co se uživatel ptal

Záměr (účel) dotazu je ten nejdůležitější faktor. Pokud zadáme určitý vyhledávací dotaz do Googlu, na předních místech se objeví ty nejrelevatnější stránky.

K tomu začal Google v roce 2016 používat chytrý algoritmus RankBrain. Tento speciální algoritmus určuje pozici vašich stránek na internetu podle toho, jak jsou uživatelé s vašimi stránkami spokojeni.

Co si můžeme pod tím představit? Google může posunout vaši stránku na vyšší nebo opačně na nižší pozice podle toho, jak se uživatelé na vašich stránkách chovají.

Google RankBrain to vyhodnocuje podle:

  • míry prokliku (kolik lidí kliklo na vaše stránky ve výpisu vyhledávání),
  • podle času setrvání na stránce,
  • podle toho jestli uživatel provede nějakou akci na vašich stránkách (objednávka, kliknutí na odkaz na vašem webu, stažení souboru)
  • nebo podle toho, jestli se okamžitě vrátí zpět na výsledky vyhledávání a pokračuje ve vyhledávání odpovědi na svůj dotaz jinde.

Co pro lepší obsah můžete udělat vy?

Nejprve je třeba porozumět vyhledávanému dotazu. Proč lidé pokládají tuto otázku, jaký problém potřebují vyřešit.

Podívejte se na svůj byznys očima zákazníka. Připravte článek, který návštěvníkovi vašich stránek dá ÚPLNOU odpověď na jeho dotaz.

Google upřednostňuje užitečný obsah na určité téma a dokáže stránku umístit na první místa, i když ani neobsahuje dané klíčové slovo.

Článek dobře strukturujte, vložte obrázky, video.

Používejte krátké odstavce, důležité části zvýrazněte. Pokud je text hodně dlouhý, vložte na začátek obsah.


5.2. Aktuálnost obsahu

Tytam jsou ty doby, kdy stačilo vytvořit web a nechat ho tak být.

V dnešní době publikování jakékoliv stránky vyžaduje pravidelnou aktualizaci a vylepšování.

Nemůžete očekávat, že vytvoříte webovou stránku a necháte ji navždy být tak, jak je. Minimálně tam, kde je větší konkurence a vy chcete uspět na předních pozicích v dlouhodobém měřítku, je třeba stránku doplňovat o nové informace. Já to u svých stránek dělám cca 1x ročně nebo když zjistím nějaké výrazné změny.

Jak zajistíte aktuálnost obsahu?

Vždycky je výhoda, pokud si své stránky vytváříte sami ať již ve Wordpressu nebo v některém z programů na tvorbu webových stránek. Vždy průběžně kontrolujte, jestli skutečně uvádíte ty nejaktuálnější informace. Google vás za to ocení.


5.3. Další faktory ovlivňují pozice vašich stránek ve vyhledávání

Pokud beru jako samozřejmost, že váš web nebo blog je na vlastní doméně (doména 2. řádu typu https://www.vasedomena.cz), tak jsou to tyto faktory:

  • Stáří domény: Pokud máte např. nově zaregistrovanou doménu, může trvat i rok, než ji začne Google brát vážně.
  • Rychlost zobrazení (načtení) stránky: zvolte kvalitní hosting, zmenšujte velikost obrázků.
  • Responzivnost stránek: stránky se správně zobrazují na všech zařízeních: od mobilů přes tablety a notebooky až po desktopy. Zároveň obsah stránek pro mobilní zařízení je ten samý jako pro velké obrazovky.
  • SSL certifikát: web je bezpečný, poznáte to tak, že url adresa začíná na https.
  • Relevance stránek: zaměřují se vaše stránky na jedno téma nebo každý článek je takříkajíc z jiného soudku?



6. Základy SEO: analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov základem každé správné optimalizace webu.

K čemu slouží analýza klíčových slov? Především ke zjištění, jak často je daný výraz vyhledáván a jak obtížné je umístit se na předních pozicích ve vyhledávání na tento dotaz.

Když se učíte o SEO a snažíte se ho uplatňovat, analýza klíčových slov vám zabere podstatnou část vašeho času.

V předchozím bodě jsem se zmínila o Google RankBrain a o tom, že pomocí umělé inteligence Google rozhoduje o pozici vašeho webu.


Mají tedy ještě klíčová slova v dnešní době ještě smysl?

Ano, klíčová slova jsou i v roce 2020 stále důležitá pro vyhledávače.

Ale ve srovnání s tzv. starou školou SEO optimalizace stránek se neřídí pouze klíčovými slovy.

Vyhledávače používají stále sofistikovanější algoritmy. Google nyní rozumí tomu, jak jsou stránky propojené do jednotného konceptu, jak úplný je obsah na určité stránce.

Správná analýza klíčových slov vám pomůže zjistit, co lidi zajímá a připravit tak článek, který řeší jejich problém.

Možná zjistíte, že vaše potenciální zákazníky trápí něco jiného, než jste předpokládali.

Příklad využití analýzy klíčových slov:

Řekněme, že jste firma, která nabízí speciální ekologický postřik na rajčata proti plísni. Jak se dostanete k vašemu cílovému publiku?

Nejdříve se musíte zamyslet, jaké výrazy asi lidé vyhledávají v souvislosti s pěstováním rajčat.

Existují nástroje, které mi sdělí, že postřik na rajčata proti plísni hledá průměrně cca 50 - 100 lidí měsíčně, záleží na sezóně.

Zajímavé jsou i další údaje:

Výraz “pěstování rajčat” hledá už cca 1.000 lidí měsíčně a o trochu menší počet lidí hledá také výraz ”jak pěstovat rajčata”.

Naše klíčové slovo bude: "pěstování rajčat".

Připravíte tedy článek: 10 zásad pro pěstování rajčat, abyste dosáhli ohromující úrody. Z něho odkažte na další článek popisující výhody vašeho postřiku na rajčata.

Protože analýza klíčových slov je poměrně obsáhlá disciplína, budu se jí věnovat v jednom z dalších článků.




Když tedy víme, co lidé v souvislosti s naším webem hledají a známe klíčová slova, budeme naši stránku na tato klíčová slova optimalizovat.

Optimalizace webu má 2 části:

  1. On-page SEO
  2. Off-page optimalizace


7.1. On-page SEO nastavení stránky

On-page SEO nastavení stránky se týká především obsahu na webu (copywriting) a správného použití klíčových slov v titulku, nadpisech, popisech obrázků a v URL adrese webu.


Nastavení URL
První krok optimalizace webu pro vyhledávače, pokud používáte redakční systém WordPress, je ihned, jak začnete vytvářet nové webové stránky nebo blog změnit nastavení trvalých odkazů - tzv. URL adresu vašho webu. Např. u této stránky je URL tato: https://webredaktor.cz/seo-optimalizace-webu.

V základním nastavení WordPressu ale za názvem domény uvidíte místo názvu příspěvku číslo. To není to pravé ořechové pro optimalizaci webu. V administraci WordPress tedy zvolte: v sekci Nastavení > Trvalé odkazy.

Jak vidíte na obrázku níže, zde si vyberete název příspěvku. URL adresy na vašem webu budou vypadat takto: https://nazevdomeny.cz/nazev-prispevku/.

Naučte se, co je to SEO.

Nastavení URL adres u redakčního systému WordPress.


Doporučuji pokud, již máte jednou nastavenou URL adresu webové stránky, tak ji neměnit. Možná na ní již odkazují jiné weby, nebo si ji lidé uložili do Oblíbených položek ve svém internetovém prohlížeči pro pozdější přečtení.

Když to ale přeci jen bude nutné (např. úplně jste změnili obsah na dané stránce a URL adresa s tím již nesouvisí nebo se stránka vztahovala k nějakým službám, které již nenabízíte), tak stránku přesměrujte na jinou stránku, která dává větší smysl.



Jak používat klíčová slova pro lepší On-page SEO
I přesto, že Google je dnes natolik chytrý a pozná, o čem je daný článek, tak přesto má stále význam strategicky umístit klíčová slova do webové stránky.

Vyvarujte se nadužívání daného klíčového slova v textu. Kromě URL ho použijte v:

  • titulku,
  • popisku,
  • hlavním nadpisu h1,
  • v prvním odstavci,
  • ve jméně a alt textu obrázku
  • a pak tam, kde to přirozeně zapadá do textu.

Titulek neboli title je nejdůležitější část On page SEO.
Může mít až 60 znaků. Je to ten modrý text, který se objeví ve výpisu vyhledávání. Měl by obsahovat klíčové slovo a něco, co upoutá pozornost. Může to být číslo nebo apelující přídavné jméno:
Např.: 10 zásad pro pěstování rajčat, abyste dosáhli ohromující úrody


Popisek vysvětluje, o čem je daný článek a měl by být natolik apelující, že lidé budou chtít prokliknout na naše stránky.
Popisek neboli description může být dlouhý až 160 znaků. Vložte do textu přirozeně klíčové slovo a využijte na čtenářovu zvědavost.
Např.: Nevíte, jak začít s pěstováním rajčat? Přečtěte si ty nejdůležitější zásady, jak rajčata sázet, zalévat a chránit před plísní, abyste se dočkali bohaté úrody.


Vyplnění titulku, popisku a URL u stránky vytvořené v programu na tvorbu webu Webnode, vidíte na obrázku níže. Bližší info najdete zde.

SEO optimalizace stránek. Pokud budete postupovat podle
tohoto SEO optimalizace návodu, posunete se na vyšší příčky ve vyhledávání.

Příklad optimalizace stránky ve Webnode editoru.



Klíčové slovo použijte v hlavním nadpisu (označovaném jako h1), nadpis může být stejný jako titulek.

Dále by se mělo klíčové slovo vyskytnout v prvním odstavci, ten může být podobný tomu, co jste uvedli v popisku.

Klíčovými slovy pojmenujte i obrázky, které vkládáte na web. Např. pestovani-rajcat.jpg, jak-pestovat-rajcata.jpg, plisen-rajcat.jpg, postrik-na-rajcata-proti-plisni.jpg.




7.2. Off-page optimalizace

To jsou úkony, které přímo neděláte na stránce nebo v jejím textu.


Rychlost načítání stránek
Doba, za jak dlouho se webové stránky načtou, je jeden z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují vaše pozice ve vyhledávání.

Jestliže se webová stránka načítá dlouho, odradí to samozřejmě i uživatele vašich stránek.

Rychlost načítání stránky si změříte snadno v tomto nástroji od Google. Zadejte URL adresu konkrétní stránky webu a dozvíte se, jak dlouho se stránka načítá na mobilním zařízení a v počítači. Zároveň získáte doporučení, co by se dalo zlepšit. Dost často se doporučení týkají zmenšení velikosti obrázků.


Hosting
Rychlost načítání stránek bezesporu nejvíce závisí na kvalitním hostingu a dobře zvolené šabloně, pokud používáte WordPress.

Jestliže máte návštěvníky z celého světa, pak by bylo dobré zvážit využití tzv. CDN neboli Content Delivery Network. Zjednodušeně to znamená, že vaše statické soubory jako obrázky nebo CSS styly jsou uloženy na více serverech v různých částech světa, tak aby se k návštěvníkovi vašich stránek dostaly za co nejkratší možnou dobu. Já všechny své weby hostuji na tomto hostingu, který CDN využívá.

SEO optimalizace návod: jedním z nejdůležitějších kritérií je rychlost načítání stránky.
SEO návod: začneme měřením rychlosti webu.

Výsledky měření rychlosti zobrazení této webové stránky na mobilu a desktopu.



Linkbuilding
To je proces, kdy se snažíte získat odkazy na vaše stránky z ostatních webů. Zpětné odkazy fungují jako doporučení.
Čím kvalitnější jsou odkazy na vaše stránky, tím vyšší pozice vám Google udělí ve vyhledávání.
Jako jedna z možností je nabídnout “Guest post” majitelům kvalitních webových stránek.
Vlastníci webu vždy usilují o nový obsah, a pokud takový od vás dostanou zdarma výměnou za odkaz na vaše stránky, budou spokojeny obě strany.



Přidejte svoji firmu do Firmy.cz a Google My Business

Vložením své firmy do databáze Firmy.cz si vytvoříte firemní detail umístěný do tematické kategorie na Firmy.cz a tyto profily jsou viditelné také na serveru Mapy.cz.
K dispozici je i bezplatný profil, kam je možné zdarma vložit kontakty, otevírací dobu, fotografie, popis činnost firmy a odkaz na webové stránky. Ideální to je pro penziony, restaurace a provozovny, které hledáte ve svém okolí.
Díky profilu na Firmy.cz se lidé snadno a rychle dozví o společnosti to, co potřebují a vy získáte zpětný odkaz na váš web. Návod, jak vložit svoji firmu do databáze Firmy.cz najdete zde.



Google My Business je podnikatelský profil zdarma od Google.
Tyto profily můžete vidět hned v horní části výsledků lokálních vyhledávání.

Optimalizace SEO.

Výsledky vyhledávání dotazu "kavárny Plzeň".


Pokud se tedy chcete umístit na předních místech ve vyhledávačích na dotaz, který se vztahuje k vašemu místnímu podnikání, je nezbytné mít založený a správně aktualizovaný profil na Google my Business.
Váš profil se zobrazí i na mapách Google.
Návod, jak vložit svoji firmu do databáze Google Moje Firma najdete zde.



Přidejte na svůj web blog
Nemyslím tím, abyste přidali článek jakou máte novou recepci ve firmě, ale něco praktického a užitečného pro vaše čtenáře.
Pokud jste svatební fotograf, přidejte třeba článek, jak se mají budoucí novomanželé na focení připravit, aby svatební fotky byly co nejkrásnější. Nebo 10 nejkrásnějších svatebních míst ve vašem okolí jako stvořených pro Instagram.
Pokud jste kosmetička: přidejte článek s tipy na péči o pleť. Návod, jak si založit blog, najdete zde.

Publikujte příspěvek, který přináší praktické rady pro čtenáře vašich stránek a pomůže řešit jejich problém. Obsah, který přináší skutečnou hodnotu je klíčovým pro úspěch. Takový článek má větší šanci, že ho budou lidé sdílet na sociálních sítích a přirozeně získá i zpětné odkazy.


Sociální signály
Google oficiálně deklaroval, že sociálním signálům (sdílení vašich článků na sociálních sítích) nepřikládá žádnou váhu. Pravděpodobně proto, že s výsledky lze snadno manipulovat. Můžete si klidně laiky a sledující koupit.
Někde se ale můžete dočíst, že sociální signály jsou důležité.

Tak jak to tedy je?

Sdílení na sociálních sítích může zvýšit zájem o váš článek či web, přilákat nové čtenáře a možná i budoucí zákazníky.
Je na vás, jak dále budete s uživateli vašich stránek pracovat. Jestli máte na webu nasazen Facebook pixel, abyste se pak návštěvníkům mohli později připomenout reklamou, nebo používáte magnet na zákazníky a prostřednictvím e-mail marketingu s nimi dále pracujete.

Sdílení na sociálních sítích vám může pomoci k získání zpětných odkazů, které patří mezi nejdůleřitější off-page faktory a ty pak mají přímý dopad na vaše pozice ve vyhledávačích.



Správně provedená optimalizace webu pro vyhledávače Vás posune na přední příčky ve vyhledávání

Tento SEO návod popisuje hlavní zásady optimalizace webu pro vyhledávače: od nalezení klíčových slov, přes přípravu článku, který budou milovat vaši uživatelé i vyhledávače, dále přes způsob získávání zpětných odkazů, až po další nezbytné kroky vedoucí k vyšším pozicím ve vyhledávání.

Svět optimalizace webových stránek je složitý. Někdy se vám bude zdát, že vaše stránky stoupají na internetu pomalu, nebo že stoupají a padají.

Pokud ovládáte určité základy SEO a budete je uplatňovat, i nepatrná změna na vašem webu může ve výsledku znamenat velký posun vpřed.

Jestliže budete postupovat podle tohoto návodu na SEO optimalizaci, tak máte velkou šanci, že v rozmezí několika týdnů přeskočíte své konkurenty, kteří takto optimalizované stránky nemají.

Autor: Šárka Novotná


Jestli se Vám článek líbil, sdílejte, prosím:

   



O MNĚ

Šárka Novotná
Ahoj. Jmenuji se Šárka Novotná.
Chtěla bych Vás provést všemi úskalími tvorby internetových stránek.
A ukázat Vám, že vytvořit vlastní web může být i zábava, pokud víte, jak na to.
O tom, proč vznikl tento portál, čtěte zde »